"Защо искате да работите тук?" Е въпрос, който можете да очаквате в повечето интервюта за работа.
Въпреки че отговорът може да изглежда очевиден, добрият отговор започва с това как вашите умения, характеристики и опит могат да помогнат на конкретната компания. Едва тогава говорите за това защо сте развълнувани да работите там.
Тъй като това е често срещан въпрос за интервю, няма извинения да не се подготвя.
За да предоставите добър отговор, трябва да разберете какво иска мениджърът по наемане в идеален кандидат, което изисква изследвания. Разбирането на това, което търсят, ви позволява да персонализирате отговора си и ви помага да се откроите от други кандидати.
Тази статия очертава защо интервюиращите задават този въпрос как да му отговорят и предоставя примерни отговори, съвети и грешки, които да избягвате.
Защо интервюирате питат: "Защо искате да работите тук?"
Интервюиращите питат: "Защо искате да работите тук?" в различни моменти от процеса на интервю по различни причини.
По време на телефонни интервюта специалистите по подбор на персонал използват този въпрос, за да филтрират кандидати, които не са проучили компанията . Ако отговорите добре, специалистите по набиране на персонал ви тласкат към следващия етап от процеса на интервю – обикновено интервю с мениджъра по наемане на работа.
Мениджърите по наемане на персонал използват този въпрос, за да определят дали сте подходящ за компанията и дали сте страстен за тяхната мисия, култура или ценности.
Те искат да обясните как вашите умения, силни страни и опит ще ви помогнат да успеете в позицията и защо сте развълнувани да работите за тяхната компания.
Не подценявайте стойността на ентусиазма. Мениджърите го приемат като сигнал, че ще бъдете трудолюбиви и ще допринасяте за целите на компанията. Работодателите обичат, когато вашите ценности са в съответствие с мисията, основните ценности и култура на компанията.
Да предположим, че търсите дистанционна работа. В този случай работодателите искат да знаят, че вашите ценности и опит са в съответствие с работата от разстояние. Те ще искат да ви видят как разбирате предимствата и предизвикателствата на дистанционната работа .
Ако търсите да си намерите работа в стартиращ бизнес, работодателите искат да знаят, че разбирате реалностите на работата в бързо развиваща се компания и сте развълнувани да работите в техния стартъп.
В по-големи компании като ЛУКОЙЛ-БЪЛГАРИЯ ЕООД , Кауфланд България или БЪЛГЕРИАН ПРОПЕРТИС ООД искат да знаят, че се интересувате от нещо повече от просто да се възползвате от репутацията или престижа на компанията.
Помислете за това от гледна точка на компанията. Процесът на интервю е ресурсоемък и мениджърите по наемането искат да реализират най-добрата възвръщаемост на инвестираното време.
Мениджърът по наемането трябва да знае две неща. Дали имате уменията, качествата и опита, необходими за извършване на работата и защо искате да работите в компанията. Тяхната работа е да наемат кандидата, който ще има най-значително положително въздействие върху мисията, културата и клиентите на компанията.
Как да отговорите на "Защо искате да работите тук?"
Най-добрият начин да отговорите на "Защо искате да работите тук?" е да мислим за това като за два отделни въпроса:
-
„Защо вие сте най-добрият човек за тази работа?“
-
„Защо се вълнувате да работите в тази компания?“
Първата част от вашия отговор трябва да се фокусира върху това защо вашите умения, качества, опит и кариерни цели съответстват на длъжностната характеристика. Втората част от вашия отговор трябва да очертае защо сте идеален за конкретната компания.
Трябва да подготвите отговора си преди интервюто за работа.
Подготовката е от съществено значение, тъй като трябва да проучите компанията, да прочетете описанието на длъжността, да разберете защо искате да работите там и да практикувате отговора си на глас.
Следвайте стъпките по-долу, за да подготвите отговора си.
1. Напишете си домашното
Започнете с проучване на уебсайта на компанията. Неговият уебсайт съдържа информация за неговата мисия, екип, продукти и клиенти. Трябва също така да гледате всички интервюта на главен изпълнителен директор или екип от висше ръководство. Интервютата са чудесен начин да усетите фирмената култура и основните ценности.
Ако компанията е публично регистрирана, вижте нейната страница за връзки с инвеститорите. Връзките с инвеститорите предоставят информация на инвеститорите, но могат да бъдат и отличен източник за търсещите работа.
Слушайте най-новото обаждане за печалби, прочетете годишния отчет и прегледайте последната им презентация за инвеститори. Тези ресурси ви помагат да научите за нови продукти, подобрения на съществуващи продукти, ключови рискове, приходи, печалби и загуби и маржове.
Също така препоръчваме да прочетете всичко, свързано с ролята, която искате.
Например, ако кандидатствате за роля в продажбите , прочетете казусите на техния уебсайт и потърсете продукта им в сайтове за сравнение като G2 или Gartner . Ако имат безплатен пробен период на самообслужване, регистрирайте се и използвайте продукта. Това допълнително усилие преди вашето интервю ви поставя далеч пред средния кандидат.
След проучване на компанията е добра идея да проучите вашия интервюиращ. Те ще търсят името ви в Гугъл, така че има смисъл да им върнете услугата.
Вероятно можете да намерите името им в поканата в календара за интервюто. В противен случай можете да изпратите имейл до вашия контакт в компанията и да го поискате. След като го имате, въведете името им в Google и разгледайте всички публични профили.
LinkedIn е отлично място за начало, тъй като можете да видите тяхната трудова история, но други сайтове за социални медии също са полезни, за да научите за личните интереси.
Докато сте в LinkedIn, погледнете профила на тяхната компания и вижте дали познавате някой, който работи там. Ако познавате някого, не се колебайте да се свържете с него. Те могат да ви кажат какво е да работите там, дали ще се впишете и дали позицията и компанията са съвместими с кариерните ви цели.
Процесът на проучване отнема време, но носи дивиденти, защото ви позволява да персонализирате отговора си на компанията и ролята. Персонализираните отговори винаги са по-добри от общите отговори и могат драстично да увеличат шансовете ви да бъдете наети.
2. Прочетете длъжностната характеристика
Не е достатъчно да кажете, че обичате мисията и основните ценности на компанията. Трябва да докажете, че имате необходимия опит и умения.
Длъжностната характеристика съдържа задълженията, отговорностите и целта на длъжността. Това е всичко, което мениджърът по наемането иска от един идеален кандидат. Можете да го използвате, за да изберете подходящи умения, силни страни и опит, които да подчертаете в отговора си.
Не се притеснявайте, ако не отговаряте на всички критерии. 99% от кандидатите също няма да го направят.
Отбележете всички изисквания или отговорности, когато смятате, че имате подходящи умения и опит.
Като цяло, помислете за подчертаване на технически умения, нетехнически умения и черти или ценности:
-
Техническите умения са приложими знания, които компанията иска, като езици за програмиране, опит с конкретни инструменти или технически сертификати. Дори и да нямате точно съвпадение, подчертайте подобни умения.
-
Нетехническите умения са вашите когнитивни, социални и лични способности, които ви правят уникално подходящи за фирмената култура. Например, ако сте силен писател и цените асинхронната комуникация , ще се откроите като дистанционен търсещ работа.
-
Черти или ценности. Чертите са начина, по който сте склонни да се чувствате, мислите и се държите, докато ценностите са неща, които цените. Например, ако по природа сте екстроверт и цените срещите с нови хора, това са изключителни характеристики, които трябва да имате като продавач.
Също така е добре да включите тези ключови думи или фрази в автобиографията си, за да победите автоматизираната проверка на автобиографията.
3. Отговорете си сами на въпроса
Преди да можете да отговорите на този въпрос на мениджъра по наемането на персонал, трябва да си отговорите сами. В крайна сметка, ако сте успешни, ще прекарате дните си в работа в компанията.
Прекарвате по-голямата част от времето си на работа. Струва си да работите някъде, където ви харесва.
Ако не можете сами да си отговорите на този въпрос, няма да можете да убедите добър интервюиращ. Колкото и да се подготвяте, липсата на вълнение от възможността ще се появи на интервюто ви.
По-долу са няколко често срещани причини да искате да работите някъде:
-
Дългосрочни кариерни цели: Присъединяването към компания е форма на инвестиция, но трябва да положите усилия, за да израснете като професионалист, да подобрите уменията си и да се учите от вашите връстници и мениджър. Добрата новина е, че е много по-лесно да го направите, ако смятате, че позицията е в съответствие с желаната от вас кариера.
-
Индустрията: Ако кандидатствате за работа, защото сте запалени по индустрията, това е фантастичен мотиватор. Например, ако харесвате финтех компании или компании за криптовалута , кандидатстването за роли в тези индустрии ще улесни отговора на този въпрос.
-
Продукти или услуги на компанията: Работодателите обичат да наемат хора, които са страстни потребители на техните продукти или услуги. Наемането на клиенти е чудесен начин да получите представа какво ценят.
-
Хората, на които ще служите: Може да сте запалени по хората, на които ще служите в ролята. Например, ако обичате да помагате на учители и ученици, може да ви хареса да се присъедините към edtech компании .
-
Мениджърът: Вашият преки мениджър има огромно влияние върху вашия опит в работата, така че е най-добре да ви харесва да работите с тях и да се учите от тях.
Дори и да не можете да потвърдите точно защо искате да работите там до края на интервюто, пак си струва да помислите предварително. Всяко интервю е учебно изживяване и колкото повече се излагате на различни компании, толкова по-ясен ще стане отговорът ви на този въпрос.
4. Използвайте метода STAR, за да структурирате отговора си
Имате списък с подходящи умения, квалификации, опит и причини да кандидатствате за ролята. Време е да се научите как да изградите убедителен отговор, който продава защо сте най-подходящият.
"Защо искате да работите тук?" е възможност да обясните защо ще бъдете ценно допълнение към екипа. Въпреки че това не е непременно въпрос за интервю за поведение , ние все пак препоръчваме използването на метода STAR . STAR означава ситуация, задача, действие и резултат:
-
Ситуация: Изберете ситуация, която подчертава умения, черти или опит, подходящи за длъжностната характеристика и компанията.
-
Задача: Очертайте целите или проблемите, които решавате.
-
Действие: Опишете стъпките, които сте предприели, за да постигнете целта или да коригирате проблемите.
-
Резултат: очертайте резултата от действията си и определете количествено въздействието си, когато е възможно.
Не се страхувайте да покажете своята личност и вълнение от възможността.
Кажете на интервюиращия дали това е вашата мечтана работа във вашата мечтана компания. Това ще направи отговора ви по-запомнящ се и ще покаже, че е вероятно да дадете 100%, ако бъдете наети.
Най-добрите отговори очертават защо вашите умения и опит ви правят подходящ за позицията, като същевременно включват лични причини за кандидатстване за работа и разбиране на културата, мисията и продуктите на компанията.
Вашият отговор трябва да показва взаимна полза за вас и работодателя. Няма стриктно ограничение във времето, което да следвате, но е най-добре отговорът ви да бъде кратък и запомнящ се.
5. Не забравяйте за невербалните сигнали
Когато отговаряте, как изглеждате и звучите е толкова важно, колкото и това, което казвате. Прегледайте присъствието на компанията в социалните медии, за да добиете представа за техния дрескод и го използвайте, за да ръководите облеклото си за интервю.
Като основно правило бизнес небрежното облекло обикновено е безопасно.
Освен това как се обличате, езикът на тялото ви също допринася. Седнете изправени, дръпнете раменете си назад и поддържайте зрителен контакт, когато говорите или слушате. Откритият език на тялото и усмивката са много важни.
И накрая, помислете как говорите. Говоренето по-бавно улеснява вашия интервюиращ да ви разбере и ви помага да изглеждате спокойни и уверени.
6. Не се фокусирайте върху компенсациите, доходите на служителите или защо напускате текущата си работа
Дори ако компенсацията или доходите на служителите са голяма част от причината, поради която искате да се присъедините към компанията, закотвянето им няма да ви помогне да получите оферта за работа. Нито пък да говорите за това, което не харесвате в настоящите или предишните си работодатели.
Винаги е по-добре да формулирате отговора си около това какво можете да допринесете за компанията и защо се вълнувате от нейната мисия, ценности или цели.
Не забравяйте, че вашият фокус е върху това да убедите мениджъра по наемане на работа, че сте най-добрият човек за работата. Можете да започнете да преговаряте за компенсация и допълнителни предимства, когато получите официална оферта.
7. Практикувайте отговора си във фиктивно интервю
Фиктивното интервю ви позволява да се упражнявате да отговаряте на „Защо искате да работите тук?“ в среда на интервю за работа и получете обратна връзка за вашия отговор.
Фалшивите интервюта също могат да намалят стреса, да повишат увереността и да ви помогнат да овладеете езика на тялото си. Не забравяйте да предоставите на вашия мним интервюиращ информация за компанията и ролята въз основа на вашето проучване, за да могат да ви дадат персонализирани съвети.
Също така е добре да подготвите други въпроси за интервюто, които могат да ви зададат, за да го почувствате по-скоро като истинско интервю. Например, работодателят може да зададе въпроси за поведение или главоблъсканици на интервю .
Примерни отговори на "Защо искате да работите тук?"
Отличен отговор на въпроса "Защо искате да работите тук?" определя тона за останалата част от интервюто и ви помага да се откроите от другите кандидати. Използвайте го като възможност да подчертаете вашите умения и опит, проучване на компанията и ентусиазъм за ролята.
Вашият отговор трябва да изясни защо сте идеален за позицията, развълнуван сте от компанията и как ще разрешите проблемите и ще окажете истинско въздействие.
По-долу са дадени страхотни примерни отговори, които можете да използвате като вдъхновение.
Примерен отговор №1: Подчертаване на страстта към фирмената култура, индустрията и стратегията за растеж
Аз съм страстен за автоматизация и софтуер като услуга като цяло и Zapier е пазарен лидер и в двете категории. Бил съм ти фен SEO стратегия отдалеч и дори приложих подобна стратегия в предишната си роля, която увеличи приходите от органично търсене с 30%. Аз също работя дистанционно през последните пет години. Аз съм фен на дистанционна работа и вярвам, че моите умения ме правят страхотно подходящ за SEO мениджър позиция.
Защо работи: Този отговор доказва, че кандидатът е проучил компанията, разбира индустриите, в които работи, и има опит в работата от разстояние. Те свършиха страхотна работа, като се потопиха в частта от компанията, върху която биха се фокусирали, и показаха разбиране за това как работи в момента и как техният набор от умения може да помогне.
Примерен отговор №2: Показване на вашата страст към техния продукт и вашия подходящ опит
Не само е Borika лидер в плащания индустрия, но вие също се движите напред дизайн на продукта . Потребител съм на Stripe през последните пет години и е невероятно да видя колко се е развил продуктът през това време. Моят десетгодишен опит като a продуктов дизайнер при други софтуерни компании като Webflow , GitLab и Canva означава, че разбирам как да проектирам за глобална аудитория в мащаб.
Защо работи: Кандидатът е активен потребител на продуктите на компанията, така че интервюиращият знае, че ще се включи по-бързо и ще има повече прозрения в първия ден от другите кандидати. Те също така са посочили на интервюиращия как техният предишен опит в компании от същата индустрия може да се приложи към ролята.
Примерен отговор №3: Изграждане на лична връзка с мисията на компанията
Платно репутацията е звездна. Няколко мои бивши колеги работят тук и видях каква част от основните ценности на Canva се вливат във всичко, което правите: да бъдеш сила за добро, да даваш възможност на другите, да се стремиш към високи постижения, да си добър човек, да правиш сложните неща прости и да задаваш лудите големи цели са в съответствие с моите ценности. Помогнах да растем VEED's социалните медийни канали с 45%, докато работех там, и въпреки разликата в мащаба, вярвам, че мога да допринеса значително за растежа на Canva.
Защо работи: Работниците винаги търсят кандидати, които са страстни за ценностите на компанията. Също така е чудесен знак, когато кандидат е работил при конкурент, тъй като това означава, че той разбира проблемите, пред които е изправена компанията, и има умения, които биха могли да допринесат за тяхната мисия. Най-добре е да използвате този подход, когато имате лична връзка с компанията и нейните ценности.
Примерен отговор №4: Подчертаване на това, което ви е привлякло в ролята
Аз обичам идеята да помогнем на всеки предприемач да тласне света напред. Преди това бях съосновател на стартъп и управлявах продуктово управление функция, така че знам от първа ръка колко стартиращи фирми и основатели са помогнали за оформянето на икономическия пейзаж към по-добро. Познавам уменията си да ръководя продукт при Данък стопанин и оформянето на тяхната пътна карта въз основа на отзивите на клиентите ще помогне.
Защо работи: Кандидатът е направил своето проучване и има добра представа за това, което стои зад компанията и работата, която ще върши. С този отговор кандидатът очерта какво го е привлякло към ролята и как може да добави стойност въз основа на предишен опит.
Примерен отговор №5: Обвързване на кариерните ви цели с позицията
Обичам проектите и продуктите, които MetaLab помогна да изградим. Аз съм в началото на кариерата си, така че харесвам идеята, че мога да имам възможността да приложа уменията си в продуктовия дизайн в няколко компании едновременно. Мисля, че може да ми помогне да израсна като дизайнер. За разлика от други агенции, които разглеждах, вие искате да създавате неща, които са не само привлекателни, но и приятни за използване, което е огромен мотиватор за мен. В предишната си роля като продуктов дизайнер в OpenSea настоявах за подобряване на последователността на нашия потребителски интерфейс и добавяне на малки елементи за изненада и наслада, които добавиха към цялостния вид и усещане на продукта.
Защо работи: Кандидатът очерта защо е развълнуван да работи в компанията и говори за нейните ценности и как се привеждат в съответствие със собствените си кариерни цели. Ако кандидатът определи количествено въздействието си в предишната си роля, този отговор щеше да бъде удар.
Съвети за отговор "Защо искате да работите тук?"
Следвайте съветите по-долу, за да сте сигурни, че ще отговорите на „Защо искате да работите тук?“ добре по време на търсенето на работа:
-
Проучете компанията: Добрият отговор изисква проучване. Разгледайте уебсайта им, чуйте интервюта с екипа и прочетете няколко публикации в блогове. Ако познавате някой, работещ в компанията, помолете го за половин час от времето му, след като направите първоначалното си проучване.
-
Използвайте описанието на длъжността: Описанието на длъжността съдържа всичко, което мениджърът по наемането иска от един идеален кандидат. Ако знаете какво искат, можете да го използвате, за да подчертаете съответните умения или опит, за да се позиционирате като най-подходящия.
-
Подчертайте постиженията си: Споделете постиженията, които сте постигнали при предишни работодатели и ги свържете с длъжностната характеристика и желанието ви да работите в компанията.
-
Разберете целите на компанията: Ако искате да работите в компанията, защото смятате, че можете да им помогнете да постигнат важна цел, ще увеличите шансовете си да получите официално предложение.
-
Свържете точките: Улеснете мениджъра по наемането да разбере как вашият опит е свързан с ролята и компанията. Свържете предишните си постижения и умения с техните нужди и желания.
-
Използвайте данни: Една от причините интервюиращите да задават този въпрос е да разберат как можете да добавите стойност към компанията. Най-добрият начин да покажете, че можете да допринесете, е да използвате числа, за да опишете влиянието си върху предишни работодатели.
-
Първо си отговорете на въпроса: по-лесно е да отговорите на този въпрос, когато имате истинско желание да работите в компанията и само вие можете да решите дали имате.
-
Съсредоточете се върху разказването на истории: Историите ви помагат да развиете по-дълбока връзка с интервюиращия и гарантират, че няма да ви забравят пет минути след интервюто.
-
Поддържайте отговора си кратък: Осигурете толкова контекст, колкото е необходимо, и не повече. Не искате да дрънкате двадесет минути и да изядете ценно време на интервюто.
-
Изградете лична връзка: Намерете нещо за компанията, ролята или мениджъра по наемане на работа, с който се свързвате, и обяснете защо. Хората са склонни да харесват и запомнят хората, с които споделят общи ценности.
-
Покажете ентусиазъм: Ако сте развълнувани от компанията или ролята, не се страхувайте да оставите естествената си увереност да излезе наяве. Компаниите искат да наемат хора, които са ентусиазирани за тяхната мисия и са подтикнати да работят за тях.
-
Практикувайте и се подгответе: Подгответе отговора си преди интервюто и се упражнявайте във фалшиво интервю. Въпреки че не искате да излезете като твърде сценарий, това е по-добре, отколкото неподготвени.
-
Изпратете благодарствен имейл: Благодарственият имейл може да ви помогне да засилите интереса си към ролята, да очертаете защо сте най-добрият кандидат и да ви даде още една възможност да зарадвате вашия интервюиращ.
Грешки, които трябва да избягвате, когато отговаряте на „Защо искате да работите тук?“
Лош отговор на "Защо искаш да работиш тук?" не е краят на света, но ще повлияе на решението на мениджъра по наемане. Избягвайте тези грешки:
-
Не подготвя отговор: Подготовката или липсата на такава е очевидна. Ще бъде много по-вероятно да предоставите убедителна причина да искате да работите в компания, ако сте помислили за това преди интервюто.
-
Фокусиране върху заплащането или предимствата: Всяка компания иска да бъде страхотно работно място, което предлага конкурентно възнаграждение и предимства. Повечето компании обаче не искат да наемат хора, чиято единствена мотивация е заплатата.
-
Да кажете, че имате нужда от работа: Въпреки че това може да е вярно, това не ви отличава от другите кандидати. Това също може да повдигне червен флаг, тъй като мениджърът по наемането може да повярва, че ще напуснете, ако намерите по-привлекателна възможност.
-
Да гледате на ролята като на спирачка в кариерата си: Трябва да избягвате отговори, които карат да изглежда, че ще бъдете наоколо само за кратко време. Назначаването на нови служители може да струва до 50-60% от годишната заплата на служителя , така че те искат да са сигурни, че ще останете. Добре е да помислите за дългосрочната си кариера. Просто подчертайте, че виждате как растете с компанията.
-
Фокусиране върху това, което не е наред с компанията: Има голям шанс да откриете неща, които компанията би могла да направи по-добре по време на вашето проучване и е чудесно, ако можете да ги посочите и да подчертаете как бихте могли да помогнете за преодоляване на празнината. Въпреки това, бъдете предпазливи. Може да нямате толкова контекст по проблемите, колкото интервюиращият. Формулирайте нещата като предложения, задавайте изясняващи въпроси, след което очертайте как бихте могли да помогнете.
-
Споделяне на общи или неуместни примери: Избягвайте да подчертавате ситуации или умения, несвързани с работата. Не го споменавайте, ако не можете да го свържете с длъжностната характеристика. Общият отговор показва на интервюиращия, че не цените времето им и не сте проучили компанията.
-
Бъдете негативни: Бъдете позитивни през целия процес на интервю и избягвайте да говорите за неща, които не харесвате в настоящата си работа или мениджър, освен ако интервюиращият не ви попита.
-
Фокусиране върху провала: Избягвайте да споделяте ситуации, в които не можете да разрешите проблем или да постигнете целите си. Ако искате да разкажете история без положителен резултат, закрепете се върху това, което сте научили, какво бихте направили по различен начин следващия път и как бихте приложили наученото в новата компания.
-
Опитвайки се да бъдеш забавен: Повечето интервюиращи не търсят да наемат комик. Отговорът „Тук съм само заради парите“ или „Изглеждаш така, сякаш можеш да използваш помощта ми“ само те кара да изглеждаш неискрен или неподготвен.
-
Дълги отговори: Има голям шанс да има множество причини да искате да работите в компанията. Не е нужно да ги изброявате всички. Изберете причините, които смятате, че ще бъдат най-убедителни за вашия интервюиращ и оставете останалите. Най-добрите отговори обикновено се фокусират върху един, два или три ключови елемента.
-
Забравете за невербалната комуникация: Няма значение колко добър е отговорът ви, ако доставката ви е изключена. Седнете изправени, установете зрителен контакт и се усмихнете.
-
Губене на време на специалист по подбор на персонал: Ако специалист по подбор на персонал се свърже с вас и ви покани да кандидатствате за роля, все пак трябва да отделите време за проучване на компанията, ако планирате да вземете интервюто. В противен случай губите своето време и времето на специалиста по подбор, което може да има обратен ефект, ако кандидатствате отново в компанията.
Пример за лош отговор на "Защо искаш да работиш тук?"
Честно казано имам нужда от работа. Не съм толкова развълнуван от възможността и не знам много за вашата компания освен това, че плащате добре и имате големи предимства. Не мисля, че има значение, че не съм страстен, тъй като съм висококвалифициран, а вашата компания има много проблеми, които моите умения могат да решат.
Защо не работи: Този отговор не е страхотен. Кандидатът няма страст към ролята или компанията и се интересува само от получаването на работа и ползата от нея. Това също така показва, че кандидатът смята, че знае от какво се нуждае компанията и е достатъчно арогантен, за да го каже, без да пита дали предположенията му са верни.